HOE WERKT LEGO HUREN   |   BEKIJK ONZE SETS   |   CONTACT   |   MOC VERHUUR
Bouwsteenwinkel LEGO Verhuur door heel Nederland - Veel gestelde vragen

 

Veel gestelde LEGO Verhuur vragen

Wij hebben overal een antwoord op.


Lidmaatschap

Wat is het verschil tussen een Standaard en een Premium lidmaatschap?

Met een Standaard lidmaatschap (€ 15,00 per jaar) kan je een jaar lang LEGO huren bij de Bouwsteenwinkel.

Je kan online reserveren, als je voor 23:59 uur besteld kan je het de volgende dag ophalen. Wacht altijd even op de bevestiging per email zodat u zeker weet dat het voor u klaar staat.

Bekijk ons groeiend aantal pick-up locaties hier.

Bij een Premium lidmaatschap (&eurol; 29,50 per jaar) sturen we het op naar je.
Je betaald hiervoor een bijdragen van € 2,50 aan de verzendkosten, wij betalen de rest.
Het retour sturen is voor eigen rekening.
Afgeven en ophalen op een Pick Up Point kan natuurlijk ook met een Premium lidmaatschap.

Hoe kan het dat jullie zo goedkoop zijn?

We zijn een club met leden, LEGO liefhebbers, snelle bouwers, langzame bouwers, beginnende bouwers en expert bouwers.

We kunnen alleen zo goedkoop aanbieden omdat we van elk lid vragen om een “steentje” bij te dragen ;).

Dat doe je door bijvoorbeeld altijd de ontbrekende onderdelen lijst in te vullen en de set netjes af te bouwen en op weer op te ruimen zoals je hem ook zelf zou willen aantreffen.

Als wij elke set zelf zouden moeten controleren en tellen na elke verhuur zou de huurprijs gemiddeld factor 3 hoger liggen.

Waarom vragen jullie een geldig identiteitsbewijs?

De LEGO sets in de verhuur hebben een waarde tussen de € 50,00 en € 1350,00.
We willen dus graag weten dat jij ook echt de persoon bent die zich registreert.

Lees hier hoe je veilig een kopie van je legitimatiebewijs maakt.
We slaan je gegevens veilig op en gebruiken het uiteraard nergens anders voor.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Eenvoudig, je hoeft daarvoor niets te doen. Het verloopt automatisch na één jaar.

We blijven ons assortiment uitbreiden zodat we je met een gerust hart aan het einde van het jaar durven te vragen om nog een jaartje lid te blijven.

Waarom betaal ik een lidmaatschap?

Join the club,
we kunnen dit alleen mogelijk maken met elkaar.

We proberen ervoor te zorgen dat we zo veel mogelijk nieuwe LEGO sets op voorraad hebben.

Het aantal nieuwe en grote LEGO sets aantal blijven we uitbreiden zodat wachtlijsten korter worden en er voor iedereen wat leuks en uitdagends te bouwen is en blijft.

Waar kan ik mijn pasnummer vinden?

Dat staat als je ingelogd bent boven de balk. Het begint met C-[xxxxx]

Kan ik ook upgraden van type lidmaatschap?

Ja, je betaald dan € 14,50 en vanaf dat moment ook pakketten per post ontvangen. (eigen bijdrage is € 2,50 per verzending)

Kan ik ook downgraden?

Ja dat kan, aan het einde van je lopende lidmaatschap.

Ik ben verhuisd, hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kan in je account inloggen en kiezen voor wijzig mijn gegevens, daar kan je gegevens aanpassen.

Hoe activeer ik mijn online account?

Zodra je je lidmaatschap hebt aangemaakt en betaald ontvang je automatisch een email met de bevestiging.
Daarin staat ook een link om je online account te activeren.

Activeer je account door de link te klikken en stel je eigen wachtwoord in.

Vanaf nu kan je online sets reserveren!

Kan ik mijn pakket op laten sturen met een Standaard account?

Nee, voor het opsturen van is een Premium abonnement nodig.



LEGO Huren

Kan ik een set reserveren voor de vakanties of andere data in de toekomst?

Nee, dat kan niet. Omdat we niet exact weten wanneer een set exact retour komt of eventueel verlengt wordt.

Wanneer gaat mijn huurtermijn in als ik de set wil komen ophalen bij een van de locaties?

Je huurtermijn gaan in op de dag nadat de set is betaald.
Voorbeeld; Je reserveert een LEGO set op vrijdag online voor een week, dan gaat je verhuurperiode in op zaterdag.
Je dient de set dan ook weer op zaterdag in te leveren de week erna.

Kan ik een set ook korter huren als een week?

Nee, de verhuur gaat altijd per week.

Wanneer gaat mijn huurtermijn ik als ik de set opgestuurd krijg?

Je huurtermijn gaat in vanaf het moment dat je set is afgeleverd door DHL.

Hoe betaal ik de verlenging?

De huur is per week.
Als je hem op woensdag inlevert, dien je hem ook op woensdag weer in te leveren.

Ben je te laat met inleveren, dan ontvang je achteraf een betaalverzoek voor de extra verhuur.

Kan ik een gehuurde set ook kopen als ik hem heel leuk vind?

Ja, soms verkopen we ook sets.
Stuur daarvoor een mailtje naar bussum@bouwsteenwinkel.nl.

Voorlopig verkopen we geen LEGO Sets die in de verhuur zijn om aan de toenemende verhuur vraag te kunnen blijven voldoen.

Hoelang mag ik een LEGO set huren?

Je kan bij het reserveren aangeven hoe lang je de set wil huren (1,2,3 of 4 weken).
Indien je nog niet klaar bent met bouwen of spelen kan je de set altijd iets verlengen.
Stuur dan voor het aflopen van de huurtermijn een mailtje naar verlengen@bouwsteenwinkel.nl en zet erbij hoe lang je wil de set verlengen.
Zet in het mailtje duidelijk je klantnummer, om welke set het gaat en met hoeveel weken je wil verlengen.

Waarom controleren jullie niet iedere set voordat deze verhuurd wordt?

Deze vraag krijgen we uiteraard regelmatig.
Als we elke set 100% zelf zouden moeten controleren dan zijn we daar ontzettend veel tijd aan kwijt.
Dat zou betekenen dat we de verhuurprijs misschien wel drie keer zo duur zou moeten maken.

Uiteraard controleren we van elke set of de boekjes, minifigures en zakjes aanwezig zijn.

Ik wil een set huren, maar deze is niet beschikbaar. Wat kan ik nu het beste doen?

Afhankelijk van of het een wachtlijst set is of reguliere verhuur.
Zodra we een set retour ontvangen zorgen we dat deze indien nodig aangevuld wordt en weer netjes in orde wordt gemaakt.
Daarna geven we hem direct vrij voor de verhuur.

Voor wachtlijst sets dien je je in te schrijven, meer over wachtlijst sets lees je hier.

Binnenkort kan je ook een berichtje ontvangen als jouw FAVORIET weer beschikbaar is.

Kan ik meerdere sets tegelijk huren?

Ja dat kan!
Je mag tot maximaal 4 sets tegelijk huren.

Moet ik een week verlenging betalen als ik 1 dag te laat ben met inleveren?

Ja, In principe is het zo dat als je te laat bent met inleveren je een week verlenging dient te betalen.

Maar er is een mooi gezegde, ”De soep wordt niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend.”
Als het de eerste keer is doen we daar echt niet moeilijk over.
Zien we dat je vaker een dag te laat inlevert, reken er dan op dat je die kosten wel gaat betalen.



LEGO Ontvangen

Krijg ik ook een brick separator erbij?

Niet elke lego set heeft een brick separator.
Grijp je regelmatig mis? Schaf een eigen brick seperator aan.

Wat ontvang ik bij het huren van een set?

Je ontvangt de lego set altijd in een afsluitbare plastic bak waar de Lego in zit.
De lego zit afhankelijk van het type set Gesorteerd in zakjes.
Indien een set mini figures bevat zitten die in een rood zakje met daarop het aantal mini figures wat in de set zit.
De bouw instructies, Korte bouwinstructie kaart en ontbrekende onderdelen lijst.



Inleveren of retour sturen

Hoe stuur ik mijn sets terug naar de bouwsteenwinkel?

Als je een premium abonnement hebt kan je de LEGO set ook weer retour sturen naar ons, dat doe je door de set in een goed afgesloten de kartonnen doos bij een Post NL of DHL punt af te geven en te adresseren aan ons. Het adres is: Bouwsteenwinkel, T.B. Huurmanlaan 3, 1403 SL, Bussum.

Lees hier over de mogelijkheden voor het retourneren van de LEGO Verhuur sets.

Moet ik mijn gehuurde LEGO set weer helemaal afbouwen?

Ja. Als je je set niet wil afbouwen of geen tijd hebt om af te bouwen, dan zullen wij dat voor je moeten doen.
De kosten voor het afbouwen zijn de duur van het afbouwen x € 65,00 euro per uur.

Hoe moet ik mijn set weer inleveren?

Je ontvangt je LEGO set afgebouwd en in zakjes gesorteerd. Om de uitgebreide instructies en tips voor het inleveren te bekijken klik hier.

In de set zitten;

  • Je orderbevestiging
  • Feedback formulier
  • Bouwinstructies
  • Rood zakje met mini figures (indien van toepassing)
  • De LEGO gesorteerd in zakken

Kan ik een gehuurde set ook op een andere locatie terug brengen?

Ja, dat kan! Je kan op elke Bouwsteenwinkel Pick Up locatie je set terug brengen.
De locaties kan je hier vinden.

Moet ik de set aangetekend terug sturen?

Nee, dat hoeft niet. De retourzending is wel voor risico van de verzender, dus zorg altijd dat je een betaalbewijs en de track and trace code goed bewaard.

Wat als ik een stukje of stukjes mis bij het bouwen?

We vragen iedereen om zorgvuldig om te gaan met de LEGO, maar het kan altijd gebeuren dat er een stukje ontbreekt.
Dat is uiteraard heel vervelend.

Het nasturen van het ontbrekende stukje(s) doen we in het geval van een essentieel onderdeel.
Bijvoorbeeld een tandwiel of onderdeel waardoor je niet verder kan bouwen.

Indien je een niet essentieel stukje mist schrijf dit op de ontbrekende onderdelen lijst die je in de doos hebt gekregen.
Dan zorgen wij dat we deze onderdelen weer aanvullen voor de volgende huurder.

Wat als ik een stukje of stukjes ben kwijtgeraakt?

Dat is vervelend maar kan zelfs de beste bouwers gebeuren.
Schrijf het onderdeel dat je kwijt bent geraakt op de onderdelen lijst erbij en wij zorgen dat het weer aangevuld wordt.

Uitzondering hierop zijn bijvoorbeeld mini-figures.
Deze worden bij terugkomst altijd gecontroleerd.

Kan ik mijn LEGO set langer houden?

Ja, dat kan.
Niets is vervelender dat je de bouw moet stoppen omdat je nog niet klaar bent.

Laat het ons wel even weten door een mailtje te sturen naar verlengen@bouwsteenwinkel.nl.

Wanneer moet ik mijn pakket terug sturen?

Op de laatste dag van de verhuurtermijn.
Dus als je bijvoorbeeld van zaterdag tot en met zaterdag hebt gehuurd, dan stuur je hem op zaterdag weer terug.

Wat als ik mijn set langer wil houden of te laat inlever?

Stuur altijd even een mailtje naar verlengen@bouwsteenwinkel.nl als je te laat bent.
Je ontvangt achteraf een betaalverzoek voor de extra huurtermijn.
Je betaald geen boete voor het te laat inleveren.

Wat als ik eerder klaar ben met bouwen?

Dan heb je lekker doorgebouwd! (vergeet niet te genieten, het is geen wedstrijd)
Als je hem eerder wil terugbrengen of terugsturen kan dat.
Je krijgt de volle weken teruggestort op je account als tegoed.

Mijn Pick Up Point is tijdelijk gesloten. Wat nu,

Wij hebben onze basis in Bussum en verzenden heel veel LEGO naar onze klanten met een Premium abonnement.
Als extra service hebben wij verschillende Pick Up Points welke wij ook door heel Nederland gaan uitbreiden.
Deze Pick Up Points zijn doorgaans kleinere winkels die goed bij ons passen en extra traffic ook kunnen gebruiken.
Het kan zijn dat tijdens bijvoorbeeld vakanties of ziekte een Pick Up Point tijdelijk is ge gesloten.
In dit geval kunt u de LEGO alsnog retour sturen via PostNL of DHL. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening.
Terugbrengen in Bussum of een ander Pick Up Point kan ook altijd zonder extra kosten. Terugbrengen in Bussum of een ander Pick Up Point kan ook altijd zonder extra kosten.



Favorieten

Wat gebeurd er als in een LEGO set als Favoriet markeer?

Dagelijk wordt er een persoonlijke mailing gestuurd met LEGO sets die op dat moment beschikbaar zijn van jouw favorietenlijst.

Het kan zijn dat je een mail ontvangt waar meerdere keren eenzelfde LEGO set staat.
Dit komt omdat er op dat moment meerdere exemplaren beschikbaar zijn.

Voor zeer populairen LEGO sets is haast geboden als je de mailing ontvangt.
Bestel dan snel jouw favoriet en kies waar je deze wilt ophalen of dat je de LEGO set wilt laten verzenden.

Hoe schrijf ik mij in op de wachtlijst?

Door dit formulier in te vullen

Kan ik een set reserveren als deze niet op de wachtlijst staat?

Nee, op dit moment kan dat nog niet.
Binnenkort kan je wel een notificatie ontvangen als je FAVORIETEN weer beschikbaar zijn.

Hoe lang is een wachtlijst?

Dat is afhankelijk van het type set.
Om je een idee te geven, het aantal mensen op de wachtlijst varieert per set tussen de 15 en 150 mensen.

Gelukkig hebben we van de wachtlijst sets altijd meerdere exemplaren.

Een wachtlijst set is vaak 2 tot 3 weken bij een klant.



Overige

Kan ik bij jullie ook losse onderdelen kopen?

Ja, je kan in de winkel zelf LEGO onderdelen uitzoeken.
Wij hebben bakken met volledig ongesorteerde LEGO, gesorteerd op kleur en gesorteerd op soort.

Kan ik mijn LEGO aan jullie verkopen?

We hebben afgelopen jaar ontzettend veel LEGO Sets extra aangeschaft.
We kopen alle Sets nieuw en hele speciale Sets eventueel gebruikt.
Mocht je een Set hebben die 100% compleet is, in de doos en inclusief originele boekjes kan je hem altijd aanbieden door een mailtje te sturen naar bussum@bouwsteenwinkel.nl.
Stuur daarbij altijd even een foto mee.